donderdag 20 april 2017

Stardust sjaal

Ooit zag ik op Pinterest deze omslag sjaal die maar niet uit mijn hoofd ging.
Die moest ik een keer maken, maar er was geen patroon.
Er staat wel een naam op de foto's Anne Helene Gjelstad maar dat is de fotograaf.
Die overigens echt prachtige portretfoto's maakt.

Maar daar kwam ik voor mijn omslag niet verder mee. En ook het garen had ik niet.
Nou heb ik genoeg te doen dus het komt wel een keer en zo ging er enige tijd overheen.

Tot ik op een dag bij Creahobby in Meppel in de winkel stond en wat lag daar?
Stardust van scheepjes het garen wat me gelijk aan DE omslagsjaal deed denken.
Het garen is een combinatie van Wol, Mohair en acryl. En roep nu niet gelijk, wol daar kan ik niet tegen. Het kriebelt niet en je draagt de sjaal over je kleding. Echt het draagt lekker luchtig en toch warm. Het lichte glinstertje geeft het net een beetje extra, ik hou er wel van.

Dus kocht ik 2 bollen en ben aan het breien gegaan.
Met dit als resultaat. Niet helemaal zoals het mooie voorbeeld maar ik ben hier heel happy mee.

 



Een precies patroon heb ik niet, maar ik zal je vertellen wat ik heb gedaan.
Moeilijk is het niet.

Zet 52 steken op.
Meer steken kan ook maar dan zal je sjaal korter worden en heb je meer garen nodig.
Met naald 3.5  of 4 het breiwerk moet een beetje losjes blijven.
Dan alle naalden recht breien tot je bol op is.

De rand komt uit het boekje 75 sierranden om te haken van Caitlin Sainio uitgegeven door Librero.
Het is rand 22 Grote Ruche op blz 48. Heel makkelijk te haken.

Toen de omslag sjaal zover klaar was heb ik hem een nachtje in een vochtige handdoek laten drogen.
Daarna heb ik hem plat op de grond gelegd en rondom opgemeten voor de maat van het fluweel en satijn lint.

Het meeste werk zit hem wel in het met de hand opnaaien van het lint.
Dit deed ik met heel dun nylon garen zodat je het niet ziet op de achterkant. 

Daarna ben ik in de knopen doos gedoken en kwam gelukkig nog een aantal parelmoer knoopjes tegen en de rest heb ik erbij gekocht. Totaal heb ik 12 grote en 10 klein knoopjes gebruikt.

Ik draag de omslag  met veel plezier en ik hoop jij misschien straks ook.


Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten